onsdag 21 augusti 2013

Misstänkt graviditet

Efter mitt besök hos utländska gynekologen var det dagen efter (den 7 augusti 2013) dag för mig att få min mens. Den uteblev, jag åkte hem till Sverige den 8:e augusti och fortfarande ingen mens. Inga speciella tecken på graviditet men så länge hade den aldrig varit sen innan. Hoppet var fult utveckalt men missmodet lurade i bakfickan... Vågade jag hoppas?

Helgen gick och fortfarande ingen mens, hoppet hade byggts upp till den makt att jag verkligen trodde att nu hade det verkligen hänt. Jag satt i bilen på söndagen på väg hem från jobbet, pratade med min sambo i telefon att jag var på väg hem och han skulle dammsuga av här hemma. Efter vårt samtal skenade tankarna iväg och jag funderade på vilket graviditetstest jag skulle köpa, jag var ju trots allt 5 dagar sen.

Jag planerade att köpa hem ett test som man kan spara. där inte resultatet försvinnar så vi kunde göra något roligt för våran bebis i framtiden. Jag planerade att köpa en fin låda att samla alla minnen och bevis på graviditeten till vårt kärleksbarn. Frågan är bara när vi skulle göra graviditetstestet? Den frågan skulle jag ta upp med min sambo när jag kom hem.

Väl hemma möter jag min sambo, märker att han är rörd och undrar vad det var. Då berättar han för mig att när han gick och dammsög så fick han en uppenbarelse, en vision, att det var så tyst i vårt hem. Att han saknade något, små tassande fötter som sprang efter honom och dammsugaren när han dammsög. Jag brast i tårar och berättade om mina tankar i bilen. Vi hade tänkt i samma banor det måste bara vara ett tecken! Jag måste bara vara gravid!

Efter diskussion om när vi skulle göra graviditetstestet så bestämde vi att vänta nästan en vecka till och göra det när han var hemma igen från jobbet på torsdag kväll och göra testet på fredagen den 16 augusti 2013.

Dagarna gick och jag längtade tills fredagen, ingen mens! Men på tisdagkvällen den 13 augusti kom mensen som ett brev på posten. Den knäckte mig totalt! Det blev inget kärleksbarn denna gång heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar